Vaknade med solen i ansiktet

Finns det något bättre sätt att vakna upp på?
Det är att leva i nuet minsann.

En grej jag började fundera på igår.
 Jag tror ju och försöker leva i nuet, o att det är bra för alla att göra. Men sen finns det en konstig "kultur" att träffa gamla arbetskamrater/vänner. Och då av någon anledning har inte alla förmågan att ta in det nya i livet. Utan ska bara prata om de som varit.
Jag har aldrig förstått det tidigare, men det blev väldigt uppenbart i veckan som gick. Att jag inte mår bra av sånt. För att utvecklas måste man ju gå framåt, och prata om saker som just är i nuet. För att må bra och känna att livet är meningsfullt oh utmanande måste vi alla leva här och nu.
Jag bryr mig inte om vad som hänt för fyra år sen. Knappt jag bryr mig om vad som hände igår. För det är dåtid och jag kan inte göra något åt det nu oavsett. Bra eller dåligt, det kvittar.

Idag ska jag promenera till middagen, och på vägen dit ska jag ta en sväng nerom havet och titta på de vilda vågorna:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback