Sol o snö

Vilken oslagbar kombo. Just för tillfället, men sen kommer slasket, o det hatar jag verkligen!

Varit o skickat det där viktiga paketet, så du behöver inte oroa dig för det nu längre. Varit duktig o hämtat katalogen men ingen blankett, för dom var slut. Hahaha, det är såna grejer som gör mig trött. Trött för att allt inte flyter på... Men, jag skola inte giva upp. Ska dit imorgon igen o tjata på dom.

Idag när jag var på väg till träningen observerade jag en liten rolig dam. Det var utanför den exklusiva mattaffären i stan (som aldrig har en endaste kund för deras mattor e så satans dyra o det finns liknande från det företaget som ägs av tredje rikaste mannen, eller vad han nu blev rankad som...).
Hon gick utan jacka, o jag har sett henne i affären innan, så antar att hon o hennes man har affären.
Men nu till det roliga.
Hon gick och plockade upp blöta, små halvruttna löv som låg o gjorde hennes lilla bit av trottoaren ful. För jag tvivlar på att det var för att förhindra lårbensbrott bland gamla som eventuellt skulle halkat på ett av dom.
Detta var för att hennes affär inte skulle ha skitiga, äckliga löv utanför ingången o skrämma bort den kunden som kommer nån gång denna veckan.
Jag kan inte förklara varför jag störde mig så på henne, eller mer hennes handling, men samtidigt så började jag fnissa för mig själv o tycka lite synd om henne för att hon inte hade något vettigare o göra. Typ, dricka te.
Eller ännu bättre, sätta upp en blåbärsstation utanför deras affär, för det är ungefär halvvägs till gymmet, så då hade det varit fin fint om jag skulle börja springa dit sen när det blir torrare o inte så halt.

Idag börjar jag inte förän tre, så jag ska plocka upp lite nu o greja med papprena.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback