Balans

Idag är en underbart bra dag. Jag är i väldigt god balans, o känner mig nöjd med allt. Har ätit mycket bra idag, jag har haft en toppendag på jobb, och jag slutade ett.
Men icke var dagen slut där.
Jag fick superfina träblommor från grabbarna på jobb, och det var den bästa, finaste mest tänkvärda sak jag fått på länge:) Jag blev SÅÅÅÅÅ glad. Hihihi.





När jag slutat åkte jag till Preem för att tvätta o städa bilen, fylla på olja o sånt där shit. När jag stod o väntade på att biltvätten skulle bli klar, kom det en skruttig gammal bil körandes.
Denna bil bokstavligen hoppade fram o jag blev, som jag alltid blir åt de mest konstiga saker, lite fnissig.

Jag kunde inte heller dölja detta utan, med ett leende, vände jag mig om o tittade vem som körde denna skrutt. Det visade sig vara en supersöt kille i skitsnygga seglarbrillor. Jag blev med ens väldigt intresserad över hur det skulle gå för honom med sin skrutt.
Och som om ödet ville visa sig från sin skojiga sida, dog hans bil ca 6 meter från bensinpumpen. Jag försökte verkligen att inte titta, men samtidigt så tyckte jag synd om honom så jag ville ju fråga om han behövde hjälp.

När jag fick ögonkontakt, fast det egentligen var det solglasögonkontakt, så frågade jag ifall han ville ha hjälp.
Han skrattade ett bländande, smittande skratt o sa att det behövdes inte. Han hämtade någon gubbe som jobbar i den där båtaffären som han verkade känna.
Dessa två hjälptes åt att knuffa bilen till pumpen. Han skrattade fram till mig att det var dåligt med bensin på bilen. Jag sa, att det var ju förargligt att han var så nära men ändå så långt ifrån.
Killen gick in o grejade med nåt i butiken, jag backade ut min bil o började städa ur den, hade en massa bråte liggandes överallt. När jag skulle gå in o lämna tillbax en skiftnyckel jag lånat, mötte jag de mest livfulla ögon jag sett på länge, killen va på väg ut med en anna kille som jobbade där.
När jag kom ut, vände han sig om mot mig o skrattade det där härliga skrattet, han sa att det var nåt med batteriet oxå.

Han va bara helt underbart söt och hade sån livsgnista! Nu vet jag vart jag kommer städa bilen i fortsättningen, det kanske blir oftare dessutom. Hehe.


Sen när jag blivit laddad med en massa energi, gick jag ner till stan o köpte lite smågrejer. Till fotbollskvällen är det inhandlat brieost, mögelost, kex o en massa frukt. Jag vill att det ska börja NU!

Så alltså, en BRA dag har jag skapat mig idag:)


Kommentarer
Postat av: Desi

O ja! Jag är på!! Jag har tid att hänga på Preem heeeela min semester..När börjar vi??

;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback