Härliga onsdag

Varför är den härlig undrar du. Jo det är för att imorgon är det torsdag o jag är ledig! Åååå, va jag älskar att vara ledig. Så ikväll när jag slutat klockan 22, blir det ingen stress för att komma i säng, o sen kan jag slappa hela förmiddagen i soffan med en massa te o lång frukost. Det är lyx!
Ska se ifall förkylningen tillåter ett litet pass där vid lunch. Hoppas det. Sen kommer jag ändå inte orka träna i helgen då jag jobbar 7.30-19.30 både lördag o söndag.

Ska leka fixarfrasse imorgon med. Ska ta på mig min mekk-overall o dra till en cool mack... Sen ska jag trixa me bilen, fixa med avfettningen o se ifall det slutat läcka. Hmm. Hoppas. Annars blir det ett dyrt kalas.

J skulle kanske komma inom en runda o ta en fika, o har han tur kommer han just i tid för att hjälpa till me bilen..Hehehe.

Idag ska jag äta kropp-kakor. Det e konstigt det där. Jag hade aldrig ätit kroppkakar förän jag gjorde lumpen. Därefter har det liksom blivit en "vanlig" rätt. Jag menar, jag e ju en skåne-tös, o där tror jag att det närmsta vi kommer är potatisbullar me baconfräs i. (Som M berättade att han var först in o sist ut ur matsalen när det serverades på Liljeborgsskolan. Hahaha.)
Här i Blekinge äter man det som en annan äter Francke-bullar. Men jag gillar det!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback