Livet

Många tankar som snurrar i mitt huvud. Mest handlar det om flytten, pluggandet och varför livet dröjer?

Tror och inbillar mig att jag kommer att trivas i lägenheten. Mest vill jag bara att allt ska vara klart nu. Slippa hålla på och planera och flytta alla saker fram och tillbax. Det känns som jag ändå redan är här nere, så har det väl alltid varit egentligen, men jag vill bara knäppa med fingrarna så är allt färdigt. Ibland önskar jag att jag inte var vuxen, hålla på en massa papper och ta en massa ansvar.

Jag vill även att livet ska sluta att dröja med allting. Schop schop, oxå var allt färdigt. Fast jobb med det jag älskar mest i hela världen, familj me några kottar, en underbar man, hund, ett fint hus, R har flyttat ner och våra familjer kan umgås. Ååååå det känns ibland som jag går och väntar på detta. Inte som så att jag inte lever här och nu, men för att man ska hinna med liksom, är rädd att allt hinner ta slut innan jag fått som jag vill...

Jag vill inte behöva plugga i fyra år för att jobba med det jag vill. Jag vill inte behöva räkna och hela tiden knåpa med ekonomin för att det ska gå runt, jag vill inte behöva spara i typ 200 år innan jag kan köpa min drömbil. Jag vill bo nära min familj, men jag önskar ibland att jag kunde flytta med dom runt lite. Jag vill köpa en liten stuga vid havet dit jag kan resa och andas och fundera. Dit vill jag ta med dom jag älskar.


Ett ljus har slocknat som inte brunnit ner.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback