Härliga lediga dag

Jag räknade ut att jag bara har fyra arbetsdagar kvar tills det bär av till solen. Fiiiint!

Oxå skulle jag vilja spy lite.
Det finns perioder i mitt liv när jag inte orkar hör av mig till folk. Det är ju som så att det finns vänner och bekanta. De riktiga vännerna är få, men dom värnar jag väldigt om.
Jag är duktig på att höra av mig och älskar att umgås med dom.

De bekanta förväntar sig att jag ska höra av mig. Det kommer jag inte att göra. Punkt.
Jag kommer tycka att det är jätteroligt när vi träffas. Jag kommer ha supermycket att prata med dig om. Men du är en bekant för mig. Dvs, inget utbyte i vår relation, för jag kommer inte att öppna mig för dig. Jag kommer lyssna, och tycka det du berättar är intressant, men jag kommer inte att dela med mig av mitt innersta. Du kommer att lära känna den ytliga och roliga sidan av mig. Inte den djupa, sårbara.
Jag kommer inte att bry mig om dig som jag gör om mina vänner. Jag kommer heller inte att ställa upp för dig i vått o torrt, om jag kan gör jag, men kommer inte att ställa in något för din skull.
Nu är en sån period. Jag orkar bara inte bry mig om ytliga, tråliga saker som händer i ditt liv. Jag skiter i om du är gravid eller om du flyttar eller va fan det än är. Jag kunde inte bry mig mindre. För du är en bekant!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback