Drömmarna

Över livet. Över detta konstiga som börjat hända mig. Eller det har väl alltid hänt, men det har ökat. Förr kunde det hända ibland, och det var bara vissa saker jag kom ihåg. Men nu har det börjar att bli varje natt.
Drömmarna.
Jag drömmer så otroligt mycket. Konstiga saker. Saker som jag sedan är förberedd på när det väl händer. Den drömmen jag hade inatt hoppas jag verkligen inte blir till verklighet. Men jag vet att det kommer att bli så. Jag är ledsen för det. Jag måste sålla lite. Ingen konstigt att jag är så fundersam, och tankspridd.
Jag vet inte vad jag ska göra med dom. Kanske borde börja skriva ner dom. Så, nu har jag bestämt mig. Jag ska skriva ner allt knas jag drömmer här. Det blir ju intressanta inlägg om inte annat...

Så...
Jag börjar med drömmen inatt.
Jag pratade med henne. Vi satt och pratade jobb. Hennes gravida mage hade blivit plöfslig på nåt konstigt sätt. Det var som något högg till i magen. Jag frågade om det var så?
Hon började gråta. Hennes bebis hade dött. Bara några veckor innan graviditeten var slut. Den känsla som uppfyllde mig går inte att beskriva. Och så är det ofta, dom känslorna kan hålla i sig hela dagen, jag kan må otroligt dåligt länge över de känslorna som dyker upp i drömmen.
Jag smakar, känner dofter och färger. Det gör att drömmarna blir som en konstigt förlängning på mitt liv. Har svårt att skilja på verklighet o drömmar.
Men detta var ändå inte en dröm som jag tror baseras på verklighet. Tror det var tillfälligt. För känslan har inte hållit i sig som den brukar.

Ja, återkommer med dessa en annan dag.

Nu är det bara 5 timmar kvar...:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback