Lisa Miskovsky

Tänker på dig när jag lyssnar på henne. Undrar varför. Undrar en massa just för tillfället. Men tänk va bra att jag då e ledig så jag hinner med min egna tankar. Gör inte det annars, fast skönt att jag har en halvtimme till o från jobb... Hinner bearbeta lite då.

Igår var jag o Mor i Köpenhamn. Guuuud va mysigt o fint det är med alla ljusen där. Fick såna riktigt varma o mysiga tankar. Skönt att bara strosa omkring, köpte superfina julgranskulor. Guldiga med guld o svarta med guld. Bilder kommer när jag kommit hem o packat upp. Längtar hem lite faktiskt, vill få upp hyllan i köket. Få lilla julgranen på plats o diska undan o fixa med städningen.

Mor den lilla nöten började med att göra bort mig redan på övre i T. Hon frågade ifall hon kunde få några reflexer till så vi syntes båda två... O log mot mig som mödrar gör mot sina treåriga små flickor. Tsss.
Gick sedan o kollade så det fanns bord o buffé på favoritresturangen RizzRazz. Vegetarisk buffé med ALLT man kan önska sig, mums.
Sedan en runda på ströget i vanliga affärerna, kollade efter en basker men icke...
Bestämde mig sedan för att det kanske inte är det jag letar efter after all. Funderar på en annan mössa som jag sett på Stadium. Hmm. Får se vad fyndet blir så småningom. Mor är i stimm nu o har stickat MÅNGA fina mössor åt mig redan, får kanske sluta vara så girig.

Åkte en runda i bergodalbanan o sedan strosade runt på Tivoli o insöp allt det vackra. Mors min på det där fotot som dom tar i farten var obetalbar... Hahaha.
Sedan köpte traditionsenliga danska karamellerna o åkte tillbax till Skåne.

Idag har varit en loj dag. Bror skulle jobba så blev inga katter. Var en runda i staden. Klockrent var de när vi träffade en gammal flamma på Jysk-Parkeringen. Mor har gjort bort sig rejält inför honom en gång, fantastiskt roligt!
Tvättat har jag hunnit med. Mormor var här en runda o hälsade på Kanin. Ska till henne o Morfar imorgon på glöggmys. Det ser jag fram emot riktigt mycket:) Då ska det fotas!

Borde knyta på mig joggingskorna. Hmm. Orka?

Dagens svåra val. Följa med lillebror o kompisar på bubbelbadskväll o drinkar. Eller skön hemmakväll med te o mys framför tvn. Blir nog till en början hemmakväll o sen om de drar in till stan följer jag med... Så blir det nog. Nu är det snart mat, god stek med potatis o sås. Åååå vad jag älskar att vara hemma o bli litta bortskämd. 
O nej det e jag faktiskt inte alls...längre...
 
Sweet misery
...You´re my sweet little misery...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback