Då var det dax.

Jaha, om jag skulle ta och summera dessa intensiva dagar som passerat.
Jobbade fredag lördag o söndag. På Lillejul körde jag till T o hem till familjen. Var en underbart slapp o skön dag hemma, julafton, men helt för kort tid. Skulle haft minst två dagar.
Men jag börjar med att berätta om söndagen. Lillejulafton. Romantiken flödade... Nja inte riktigt, men nästan. Var ute o gick en skogspromenad med norrlänningen i mörkret. Mysigt värre!

Glad o uppfylld med en mycket behaglig känsla körde jag sedan 20 mil till T. Satt o tänkte på honom heeeeeela vägen, det ska jag erkänna. Doftade fortfarande hans parfym när jag entrade dörren hemma...
Önskade i den stunden att han följt med hem.

julafton gick jag upp i ottan, hade bestämt med far att äta frukost när han gick av på morgonen. Blev risgrynsgröt som mor kokat o jag satte igång att tvätta. Därefter invigde jag fars stolthet!

image71

Familjen Fs källare. Guuuud va fint det har blivit, och va duktigt min far e. Jag e så stolt! Så jag spenderade hela fm i badet, bastun o duschen. Bror joinade när han vaknat, riktigt trevligt, satt o pratade skit o bara slappade.

                


Mor serverade kranvatten o var sådär go som bara hon kan vara!

            

Åkte ut till mormor o morfar vid två-tiden... Måste ju hinna i tid till Kalle Anka o hinna dricka lite glögg innan. Gottigott var det. När kusinerna, moster o man dök upp blev det fullt hus o en såndär lugn o trygg känsla ingav sig. Härligt att ha alla samlade o gläds åt att alla är friska osv... Sådana känslor jag får alltid när vi träffas allihop!

Jag o minstingen (fast han e inte så liten egentligen, men en gång minst alltid minst:) satt o kollade på Kalle. Jag somnade! Hahaha, men tji fick han när jag vaknade just lagom till dom nya på slutet... haha. Han sa att det hade varit skitkul om jag sovit mig igenom dom oxå... Eftersom det after all e därför en sitter o glor i en timme på de andra tråkiga...

Branteviks-sill o Ättiks o lök-sill, åååååå va gott det e. Herregud, egentligen skulle jag vilja skita i det varma o bara äta sill. Hahaha. Hon e fin hon mormor som hade fixat o ordnat!

Kvällen blev mysig o trevlig, fast sen kände jag mig ens lite stressad... Skulle ju ändå börja klockan åtta imorse.
Så heeeeeela vägen hem tänkte jag på honom. Väl framme önskade jag mig bara att han varit här hemma...
Han sa att han fått allt i julklapp utom det han önskade allra mest...Hihihi, du kan väl aldrig gissa vad det var?
Det e romantik. Jag gillar det. Skarpt!

Idag har varit en bra dag på jobbet, tre dagar kvar, sen blir det ledigt i helgen, blir fest för R fyller år o sen skönt slapp på söndagen till min mor kommer hit. Hon ska vara här över nyår, det ska bli fint! Äta god mat o svallra o ha skoj ska vi!

 
            

Min julgran. Min braiga julklapp. Calle, the dog. (Ska ha honom helgen den 4 där... KUL!)
Upplösningen är vad den är, funderar skarpt på en ny telefon snart...
Yes, och en parentes (Du e fin).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback